"One of my favorite things in the world is worship. I guess because I understand my call to worship. I understand how important that time I spend with Jesus is. 
 
When you spend time in worship you are calling focus off of you and your life, into JESUS. 
 
You don't focus on your problems, but the problem solver.
 
Everything is better with worship. 
 
Worship allows  you to clear the stage in your life, and JESUS becomes center stage. 
 
If you have a heavy heart, don't be afraid to cry out to Jesus. Whatever your facing he can handle it. Praise Jesus in the midst of your storm. He will go before you and make crooked paths straight. <3 he will give you rest."
 

Detta läste jag häromdagen och det stämmer så bra! Livet är inte alltid lätt. Ibland kan det vara mer uppförsbackar än nedförsbackar. De kan vara stora eller små, med stor betydelse eller inte, oavsett så ruggar dom vår själ och vi får svårt att se framåt och fokusera på vårt mål eller det som komma skall. Vi vill ha någon att vända oss till, någon att gråta ut hos, någon att tala med. Någon som kan ge oss svar, styrka, mening. Jag tror att oavsett hur stor eller liten sak som påverkar oss och får oss oroliga i själen så finns det alltid ett litet "varför?" inom oss. Jag vet att jag har det så. Det är flera gånger som jag oroar mig, de gånger som jag verkligen har anledning att oroa mig men även gånger då jag skulle kunna kallas för patetisk som oroar mig för en sådan liten grej. 
 
Oavsett så oroar jag mig. Och då är det så otroligt skönt att veta att jag har Jesus. Jag har Jesus att kasta allt på. Ta allt jag bär på och oroar mig för och lägga i hans händer. Jag kan inte tillbe Jesus samtidigt som jag oroar mig. Visst jag kanske oroar mig senare efter att jag bett min bön eller dagen därpå men just under den tiden som jag spenderar med Jesus så tar han bort min oro. Jag tar bort allt fokus på mig och mitt liv och lägger fokuset på Jesus istället. Och han gensvarar. Jesus tar det jag lägger i hans händer och ge mig något mycket bättre tillbaka.
 
Om jag lägger oro i hans händer så ger han mig frid. Om jag lägger trötthet i hans händer så ger han mig styrka. Om jag lägger sorg i hans händer så ger han mig glädje. Och om jag så lägger min glädje i hans händer så ger han mig vissheten om att han gläds med mig. 
 
Om jag lägger min oro och vilsenhet i hans händer så ger han mig frid och hopp om att han har kontrollen och kommer göra mina stigar raka. 
 
Din oro kommer kanske inte försvinna förrän allt löst sig men när du vänder dig till Jesus och i tillbedjan ger honom allt du bär på så kommer han ta hand om dig. Han kommer bära dig och det kommer han fortsätta göra tills allt löst sig. 
 
När du tar bort fokuset från dig och ditt liv och lägger fokuset på Jesus, problemlösaren, så kommer han ge dig frid. För när du lägger något i hans händer så får du något bättre tillbaka. 
 
För det går inte att tillbe Jesus och oroa sig samtidigt. 
 
"Kom alla ni som arbetar, och som bär på tunga bördor, så skall jag ger er vila." - Matteusevangeliet 11:28
 
"Ty jag skall stärka trötta själar, och alla utsvultna själar skall jag mätta." - Jeremia 31:25
 
"Så är det inte heller er himmelske Faders vilja att någon enda av dessa små skall gå förlorad." - Matteusevangeliet 18:14
 
 
 
 
Jesus, Matteusevangeliet, jeremia, oro, problem, relationen med Gud, tillbedjan,

Kommentera

Publiceras ej