Liene skrev något för några dagar sedan och det passar in på mig så bra. 
 
I'm an arrow, longing for my time to land.
 

Just nu är jag ganska vilse. Jag är timanställd servitris och cafébiträde som just nu utför en åtta veckors praktik på ett café samtidigt som jag söker sommarjobb. Och jag har inte den blekaste aning vad jag vill med mitt liv. Drömmen om författarskapet har försvunnit och känns nu som ett avslutat kapitel och istället försöker jag fråga mig själv vad det är jag vill med livet, vad jag vill göra, vad jag har för drömmar osv. Men jag är vilse. Jag finner inte svaret på mina frågor och jag finner inte svaret på den största av dem alla - Vad är Guds plan för mig? 
 
Det känns som om jag famlar i blindo. Jag vet inte om jag ska gå höger, vänster, framåt eller bakåt, för jag ser ingenting. Tankegångarna kan ta kol på mig och jag kan bli frustrerad och det är jobbigt att hela tiden vara orolig. Jag vet att jag är precis där Gud vill att jag ska vara men sen då? Vad händer i mars? Till sommaren? Till hösten? Vill Gud att jag ska jobba? Eller vill Han att jag ska utbilda mig? Jag vill göra rätt. Gå åt rätt håll. Följa Hans plan. Samtidigt som jag har AF som andas i nacken på mig och vill att jag ska göra både det ena och det andra, vilket inte alls känns rätt. Eller kul för den delen. 
 
Mina tankar går hit och dit, kors och tvärs. Jag är vilsen. Jag rör mig i blindo. I mörkret. 
 
Men jag är inte ensam. Hur mörkt det än är där jag befinner mig, hur mycket i blindo jag än går/ser så lyser Guds ljus igenom. Hans ljus är större än allt mörker och inget mörker kommer någonsin dölja Guds underbara, nådefull och kärleksfulla ljus för mig. 
 
Hur vilse jag än känner  mig så är det hos Gud som min själ finner vila. 
 
Guds plan för mig, Själavård, Tenth avenue north, The Spark, vila, vilsen,

2 kommentarer

lIENE

24 Feb 2015 19:41

sv: Ja, finns mycket att se i London. Vem vet, du kanske får åka dit någon dag också.
Ja, otroligt! och jag älskar liknelsen om fadern och den förlorade sonen.
Men min mamma lyckades bäst med svamparna, hennes såg nästan ruskigt äkta ut.
Vi ber för jobb och vår plats som bestämt :)

LIENE

24 Feb 2015 20:02

sv: Gillar mest dem lugna låtarna med Flyleaf :) fast gillar budskapen i dem mer aggressiva också. Älskar att lyssna på hennes vittnesbörd.
Nej, livet är inte perfekt ens med Gud men man blir mer uthärdig och ödmjuk och det är bara gott. Som en tjej sa, inget dåligt kan hända oss egentligen för att Gud har kontrollen.

Kommentera

Publiceras ej