Sen några veckor tillbaka har jag bestämt mig att söka till bibelskola och det finns en som jag ska söka. Däremot har de praktik, som alla andra, bara att det går att utföra sin praktik i Rumänien. Då är man där i tre månader och jobbar med olika sociala projekt och hjälper romer osv. Jag har läst en del och det låter verkligen sjukt kul! Men jag kan bara inte bestämma mig om jag vill eller inte. Jag vet att  ansökan måste in snart så jag måste bestämma mig snabbt då jag väljer praktik-land i ansökan. 
 
Jag har aldrig känt en längtan efter att åka utomlands och missionera/volontärarbeta utan mitt hjärta har alltid varit i Sverige och för alla ungdomar här. Så nu när jag har ett val så blir det mycket svårare. Det ger kanske mer att åka till Rumänien då allt blir annorlunda och jag definitivt lämnar min Comfort-zone. Men kanske det är mening att jag ska utföra min praktik här i Sverige i något socialt arbete här eller i en församling. Jag får ha det i mina böner helt enkelt. 
 
Vad hade ni valt? Rumänien eller Sverige? 
 
 

Kommentera

Publiceras ej