Idag har jag varit trött. Inget annat än trött. Jag har haft en toppen vecka som bland annat har involverat en tripp till växjö, bakning hos mormor, två träffar med två personer som jag inte träffat på väldigt länge och en väldigt mysig dag tillsammans med min vän S. Men det var inte fören jag vaknade idag som jag insåg hur trött jag blivit av den här veckan. När man har fullt upp och har kul så tänker man oftast inte på att kroppen kan ta stryk. Eller i allafall bli trött. Tills kroppen säger ifrån. Som den gjorde idag. Jag har inte haft någon ork till att göra något och varje gång jag rest mig upp så har jag blivit yr. Jag försökte pigga upp kroppen liten genom att gå och hämta min cykel hos S efter igårkväll men jag blev bara ännu tröttare och sen när jag rastade Jessi i backen några timmar senare så fick jag huvudvärk. Så idag har jag typ bara legat i sängen och vilat. Jag ville blogga men mitt huvud ville inte fungera... inte ens till att läsa en bok. Så jag är ledsen för att det inte blev någon bloggning idag. 
 
Men det är ju så att ibland, vissa dagar, så är man inte mer än människa. Jag trodde att jag hade all energi i världen och jag hade en To-do-list för idag. Grejer jag skulle göra, få undan. Men kroppen sa ifrån och jag var tvungen att ge vika. Ibland har man sådana dagar och jag vet att det är okej. Lite trist för er kanske men jag kommer tillbaka med min uppdatering. Imon. Nu behöver jag bara fokusera på att få bort ångesten som kryper sig närmre. Det tär en del på mig att inte ha något jobb. att vara arbetslös. Så när jag är trött, då kommer ångesten.. 
 
Men jag ville bara logga in och säga hur det ligger till idag. För ibland behöver man vara ärlig och visa att det inte alltid är sol och blå himmel, utan att regnet kommer lite då och då. Men precis som solen så ger även regnet liv. 
 
 

3 kommentarer

LIENE

30 Aug 2014 21:11

Jag är också trött idag. Kroppen säger verkligen ifrån. Jag brukar bli pigg av promenader och av att cykla men idag funkade det inte så jag skylde det på kylan som kommit fast det ej var så kallt idag men det måste ändå varit bara för att jag är en människa jag med :) Ditt inlägg hjälpte mig faktiskt mot min ångest.

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

30 Aug 2014 22:38

sv; ja men exakt! Jag red på honom för ANDRA gången idag, och han stod liksom bara där helt lugn och gjorde som jag sa, backade lite. Gick lite framåt, gick i en liten volt, sen stod han lågt med huvudet, åt lite gräs och var helt chill ;) han är bäst!

LIENE

31 Aug 2014 09:34

sv: Ja, det är iaf skönt att Gud dömer inte även om man lyssnat på dålig musik för man har inte all kunskap :)
Tack för dina böner. Nu har jag det lite lättare för att rita och sånt.

Kommentera

Publiceras ej