I förra veckan läste jag färdigt ännu en bok av den amerikanska författaren Lynn Austin. Och än en gång blev jag lika glad över en fantastist berättelse! Jag kunde verkligen inte sluta och ville bara veta vad som hände på nästa sida och nästa kapitel. Tillsammans med fängslande livsöden, underbara karaktärer, och Guds osynliga ingripande är detta en bok som fängslar läsaren från första meningen till sista och låter ingen förbli oberörd samtidigt som hoppet om Guds löften och närvaro förstärks. 
 
Livet i Sverige känns som en vinter utan slut för Elin Carlsson efter föräldrarnas död. När livet på gården till slut blir outhärdligt beslutar hon sig för att söka en tryggare tillvaro för sig och sina systrar.
Så börjar deras resa till Amerika, drömmarnas och de nya möjligheternas land.

Men när de drabbas av den ena motgången efter den andra ifrågasätter Elin, Kerstin och Sofia sitt beslut att utvandra till Chicago. Kommer deras förhoppningar inför framtiden någonsin att infrias?
 
 
"Alla hennes böcker är så fantastiskt bra. Väntar på att det ska komma fler som är översatta till svenska.
Alltid spännande och med en intressant berättelse. Bättre än många andra böcker jag läst och här finns ett djup som jag saknar hos andra författare."
 
Guds löften, Lynn Austin, Tills vi kommer hem, bok,

Kommentera

Publiceras ej