Detta blogginlägg skrev jag hösten 2013 men ville publicera det igen för det är verkligen lika aktuellt idag som det var då. 
 
Nu när det är höst ute så börjar höststormarna komma och när det blåser ute så älskar jag att ta en promenad och känna vinden ta tag i mig. Oavsett om den är stark och nästan slår omkull mig eller om den är en bris som smeker en lätt, så älskar jag att vara ute. För vinden påminner mig om Guds kärlek. 
 När det är lugnt och stilla i mitt liv och jag är lycklig så kan Guds kärlek komma som en lätt svalkande bris som smeker ens kind. Eller om jag har det stressigt, jobbigt, är oroad eller sorgsen så kan Guds kärlek komma som en storm och ruska om mig. Oavsett styrka så kommer Guds kärlek när vi behöver det som mest men även när vi behöver det som minst. Som en extra push i vardagen. Om ditt liv är bra och du är lycklig, livet rullar på och du känner att inget kan förbättras eller saknas så kan Gud komma och påminna dig om hur mycket Han älskar dig, som tex en svalkande bris. Även när livet är jobbigt, du har det stressigt, allt går fel, du är sorgsen eller deprimerad och du känner att du hamnat i ett hål som du inte kan ta dig upp ur, då kommer Hans kärlek men kanske då som en stark vind som ruskar om dig för att visa att Han finns där, älskar dig och är beredd för att hjälpa dig upp ur hålet. 
 
Gud visar sin kärlek genom känslor, människor, ord och musik, Han är påhittig. Tro mig jag vet ^^ De sista veckorna på sommaren så började jag se hjärtat lite överallt, grässtrån som formade ett hjärta, ett blått rep som liknade ett hjärta, mina hörlurar som formade toppen av ett hjärta, till och med min smörgås var formad som ett hjärta och det märkte jag inte fören jag skulle äta den!  Så Gud visar sin kärlek till dig på många olika sätt :) 
 
Hans kärlek kan vara skrämmande stor som en orkan men även nödvändig och älskvärd som en svalkande bris under en varm sommardag. Den är som vinden, ibland svår att se men alltid där. 
  Oavsett styrka eller svaghet så ligger det alltid lika mycket kärlek i varje stormvind som vindpust. 
 
Sångaren John Mark Mcmillan har skrivit låten How He loves, där han sjunger "Loves like a hurricane, I am a tree, bending beneath the weight of his wind and mercy." Alltså hur Guds kärlek är som en orkan och vi är som träd som böjs av tyngden av Hans kärleks vind. 
 
Gud älskar oss mer än vi kan förstår och Han vill omsluta oss i  den så att vi varje dag ska känns hur älskade vi är! 
 Hans kärlek finns alltid där, den försvinner aldrig, den lämnar oss inte även om vi själva känner att vi inte förtjänar den. Hans kärlek är inget som vi har upplevt förut, den kan inte jämföras med något här på jorden! 
  
Gud säger själv i Jeremia 31:4 - "Med evig kärlek älskar jag dig."  och i Daniel 10:19 - "Var inte rädd, du högt älskade." 
 
Gud är kärleken själv, Första Johannesbrevet 4:16 - "Gud är kärlek och den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud i honom." 
 
Så nästa gång du är ute och du känner vinden så tänk att det är Guds kärlek som omsluter dig, för det är så den känns och mycket mycket mer! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej