I'm alive!
 
Även om min blogg säger annorlunda... 
 
Det har varit en väldigt intensiva sommar men nu äntligen börjar jag landa här i mitt nya hem i min nya stad efter att ha bott här i drygt 5-6 veckor. Och min inspiration för att skriva har äntligen kommit tillbaka! Har en hel del som jag vill skriva så det kommer jag göra nu fram över! 
 
Men först lite update om vad som hänt i mitt liv och vilken resa Gud har lett mig in på. 
 
Sen jag avslutade mitt helt galet, fett, najsiga, så värda, underbara, crazy år på bibelskola Livskraft (!) så har jag varit hemma hos min familj i 2 veckor och rensat varenda låda jag har och packat för flytten till min nya stad, sen sommarjobbade jag 3 veckor på den kristna camping- och konferensgården Gullbranna och nu för några veckor sedan flyttade jag till  mitt nya place. Och var ligger då mina nya hoods? I Norrtälje!! Så med andra ord har jag blivit Stockholmsbo. Ish.
 
Och hur hamnade jag då här? 
 
Det började med min vän, som jag nu också bor tillsammans med, sa till mig i vintras att hon kände att jag skulle till Stockholm i höst. Jag som älskar Småland och inte kan se mig själv någon annanstans sa tvär nej till den idén. Samtidigt fick jag erbjudandet att flytta till Jönköping och det var perfekt tyckte jag. Men det tyckte inte Gud. Hur mycket jag än försökte att få det att kännas rätt att flytta till Jönköping så försvann aldrig den gnagande känslan av att det inte är rätt. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen annars och vart jag skulle göra i höst. Men Jönköping kändes verkligen inte rätt. Så jag beslutade mig för att tacka nej till erbjudandet om att bo i ett kollektiv och direkt efter att jag pratat med mina vänner och tackat nej så fylldes jag av en otrolig frid. En frid som övergår allt förstånd och jag visste till 210 % att jag tagit rätt beslut. Men jag fortsatte ha mina tankar på Jönköping och letade annat boende och jobb men känslan av att det inte var rätt kom tillbaka. Samtidigt så fortsatte min vän säga då och då att hon kände att jag skulle till Stockholm och jag kunde inte förbi se den tanken. Så när vi hade en ökendag på bibelskolan pratade jag med Gud om allt och bestämde mig sedan att släppa Jönköping och Småland och flytta till Norrtälje. Och sedan jag tog det beslutet så har det känts rätt hela tiden! Jag minns att dagen efter jag tagit beslutet att flytta så kände jag ett starkt behov av att be så efter lektionerna gick jag till mitt rum och bad och där mötte Gud mig och sa att Han leder mig på nya vägar. 
 
Så nu sitter jag här i Norrtälje i mitt rum i den otroligt mysiga staden Norrtälje och har inte en blekaste aning om vad jag gör här. Haha. Jag vet inte vad det är för nya vägar Gud leder mig på men jag vet att Han är med mig varje dag och trots att det har varit några extremt tuffa veckor nu så känner jag att det här kommer bli ett fantastiskt år! 
 
Och jag har en del jag ser fram emot detta år. Att blogga är en grej som jag verkligen längtar efter att få göra. Sitta och skriva på mina lediga stunder med en kopp té, i mitt rum eller på ett café, och bara låta alla mina tankar och uppleverlser få skrivas ner här på bloggen. Jag har en liten dröm och längtan efter att få skriva för någon tidning också men om det blir verkliget återstår att se. Sedan har jag börjat gå till två kyrkor - pingst här i Norrtälje där jag kommer bli lite engagerad i ungdomsarbetet kanske, och Hillsong i Stockholm. Just Hillsong vet jag inte riktigt vart jag har kyrkan.. den har ett sånt driv och man kan bli involverad i så mycket olika saker och det dras jag till väldigt mycket. De har också ett Internship som jag kanske kommer gå.. Jag har lite tankar och funderingar men jag lämnar det i Guds händer så får jag se vart Han vill ha mig och vad jag ska göra. 
 Sedan ser jag fram emot att få ett år där jag vilar. Jag jobbar givetvis men inte heltid utan kan lägga tid på att ta hand om mig själv och även mitt skrivande. Ett år där jag bara andas och är till. Ingen prestation eller något utan jag lever livet lite. Med Gud vet man aldrig vad som händer. Men jag vet att jag är i trygga händer :) Och jag trivs något så fruktansvärt! Gud är rätt så fantastisk! 

Kommentera

Publiceras ej