Så.... Hej! 
 
Det var ett tag sedan jag bloggade. Vet inte hur länge sen egentligen. Men iallafall riktigt bloggade. Några inlägg om dagen eller liknande. Men nu är jag här och tänkte skriva vad som hänt mig de senaste veckorna! (månaderna O.o) 
 
Nästa vecka gör jag min sista vecka på en praktik på ett café i stan, där jag varit i åtta veckor. Det är slutet på den utbildning jag gått sen oktober/november, om ni minns.  Däremot så ville ägarna till cafét ha kvar mig så jag har beslutat mig för att påbörja en tre månaders praktik hos dom igen för att sedan sommarjobba där under sommaren. Så ja, jag är fortfarande nästintill arbetslös. Jag jobbar på TH fortfarande som extrapersonal och jag får hoppa in på lördagar ibland när det behövs. 
  Jag kunde valt en annan sysselsättning, tex praktik på en annan plats, eller fortsatt utbildning men jag insåg och kände frid över det vid bön att jag trivs på cafét och jag skulle nog inte trivas på någon annan plats så som jag gör på cafét. Så jag tror att just nu är det cafét som jag ska vara på, enligt Guds plan. 
 
Sen då? Jo, jag är väldigt intresserad av att läsa på bibelskola! Jag har en längtan av att spendera ett år med Gud och få mer kunskap om Bibeln osv. Så jag ska skicka in några ansökningar och hoppas att Gud har en skola för mig någonstans i Sverige. Håll tummarna! 
 
Så det är väl lite hur mitt liv ser ut just nu! En väldigt stor överblick med tanke på hur mycket mer som jag kan berätta och gå in på. Men ja, en snabb uppdatering ialf. 
 
Just det! Jag har börjat övningsköra också! Wohoo! Ett steg närmare körkort! Jag har kört typ fem, sex gånger nu och även om jag är ett nervvrak innan körning och att jag kör omkring i min säkra bubbla på en parkering så går det framåt! Jag fick köra ut ur min bekväma parkering idag och ut på vägen för att öva lite mer växling och det gick riktigt bra. Men när pappa bad mig köra hem så vågade jag inte. Kanske nästa gång. Jag vet att jag lär mig fort och att jag måste våga mer men att ge sig ut på vägen är en stor grej och även om det känns trist att köra på en parkering och jag vill våga mer så får det ta den tid som det tar. Jag menar jag vill ju inte krocka eller köra ner i diket... Man vet aldrig vad man möter på vägen. Men nästa helg är det intensivkurs i teori så då satsar jag på det och sen blir det att boka in min första körlektion! Nervöst värre.. 
 
Så det är väl vad som hänt med mig de senaste veckorna- jag har lärt mig göra en kaffelatte, baka bröd och köra bil! Nu hoppas jag att jag ska prioritera bloggen mer även om jag är trött efter praktiken så att det blir mer uppdatering här! 
 
Ha det bra så länge och kom ihåg att ni är så otroligt älskade varje sekund av ert liv! 
 
Passade på att njuta när det var 14 grader i skuggan idag! Våren är definitivt på väg! Så härligt!

Kommentera

Publiceras ej