Tänk att om bara några dagar så har ett helt år gått. Ett helt år har gått sedan jag tog studenten den 11 juni. 
 
Och här sitter jag, hemma efter en helg i Stockholm efter att ha varit med på min systers bröllop! 
 
Nu är hon gift och allt var så vackert! Jag var både brudtärna och värdpar så det var stressigt vissa stunder och dagarna innan men jag hade världens bästa människor runt om mig så det var aldrig tråkigt eller jobbigt en enda sekund utan jag njöt av fulla drag. Min syster gifter sig bara en gång och att ha fått vara med på hennes stora dag är obeskrivligt! Och jag tackar Gud för att den här dagen kom och för den otroligt goa mannen som hon fann och hans underbara familj. Jag ser med glädje fram emot den resa som de har påbörjat! 
 
Men det är ju inte bara min systers bröllop som skett under dessa tolv månader.  Det har hänt lite men också väldigt mycket. 
 
När jag tog studenten förra året så trodde jag att allt skulle lösa sig. Jag hade en plan och jag trodde att Gud skulle ge mig ett jobb som jag skulle ha i något år, jag trodde att jag skulle resa utomlands, flytta hemifrån, få en bok publicerad och mycket mer. Men det blev verkligen inte så. Min plan sprack väldigt fort. 
 
Det har varit en väldigt tufft år och jag kan se tillbaka till förra våren och känna att jag ångrar detta året. Jag ångrar att jag inte sökte till rätt bibelskola redan förra året och att jag inte hade den plan som jag hade. Samtidigt så kan jag inte ångra detta året. Jag ser tillbaka och ser hur Gud har varit med mig alla mina steg och guidat mig rätt, han har aldrig övergivit mig. Tvärtom så har Gud använt allt och fått mig att lära känna mig själv och upptäckt nya saker hos mig själv och vem jag är. Han har försett mig med arbete och erfarenheter genom andra saker som jag kommer bära med mig och kunna luta mig mot i framtiden. Jag har kunnat ha tid till bloggen även om den har fått lida rätt mycket de senaste månaderna. Jag har fått en inblick och kunskap i väldigt mycket. 
 
Jag har fått erfarenheter från både väldigt bra men också ganska dåliga arbetsförhållanden. Jag har mött väldigt mycket människor, alla väldigt olika. 
 
Det har varit ett väldigt omtumlande år och jag kan inte riktigt sammanfatta det till något utan det är rörigt.
 
Men jag vet att Gud har varit med mig varje steg. Och nu ser jag fram emot hösten. Om jag kunde så skulle jag hoppa över sommaren, så stor är min längtan, men jag räknar ner dagarna tills jag flyttar upp och börjar mitt år på bibelskolan! Ett år med härliga människor (som jag fortfarande inte vet vilka det är) och ett helt år med GUD! Min själ längtar så den spricker! 
 
 

1 kommentarer

Liene Svärd

21 Jun 2015 09:58

Det är underbart att Gud är alltid med. Så har även jag känt :)
I vilken del av Sverige var bibelskolan du skulle gå?

Kommentera

Publiceras ej