Att vara kristen och snacka om aborter är ett oerhört känsligt ämne. De flesta kristna är emot abort medan det samtidigt finns de som är för det. 
 Även om det finns många olika infallsvinklar att diskutera om när det kommer till abort, tex kvinnans rätt till sin kropp, "det är inte ens ett barn" osv så kommer jag alltid stå fast vid min åsikt. Jag är emot abort. Människor får avsky mig så mycket de vill men så är det och jag tänker inte vika mig. Men nog om det. Vad jag ville skriva om är det här - 
 
"Abort foster används för att värma upp sjukhus"
 
Det är rubriken till en artikeln som DN publicerat idag (Länk till artikeln). Artikeln handlar om hur sjukhus i Storbritannien väljer att elda upp foster som sopor och sedan, i vissa fall, värmer upp sjukhusen med dom. 
 
Trots att det är endast ett fåtal sjukhus som gjort detta och att de uppger hur dom talat med föräldrarna först så får det mig att må fruktansvärt illa! 
*Länken till artikeln till den brittiska tidningen Independent finns HÄR

Kommentera

Publiceras ej