När jag skrev inlägget "Min Gud är värd att stå upp för!" igår vid halv elva på kvällen så hade jag ingen aning om vilken respons jag skulle få. Jag kände en sån nöd över att få skriva det jag skrev igår då jag som kristen kände mig så kvävd av samhällets osynliga normer och åsikter. Så jag skrev av mig och sa mina egna personliga åsikter och sen delade jag det på Facebook.  Bara igår efter att jag publicerade det vid elva på kvällen  var det omkring 70 pers som läste och idag har mer än 150 stycken läst det, och jag säger bara: Wow!  
 Ett inlägg skrivit av lilla mig, en 18-årig tjej som fortfarande går i skolan lixom, gav sån respons som bara är positiv! Känslan går inte att beskriva. Men samtidigt känner jag att inlägget jag skrev igår ändå står för att vi som kristna inte ska låta oss tystas. I ett samhälle där så många röster hörs så finns vi kristna som döms hårt av samhället och vi måste stå upp för oss själva och för Gud. Stå upp för det vi tror på även om det går emot samhällets åsikter. 
 Att jag kunde genom mina ord och tankar sätta ord på vad folk känner och tycker är helt otroligt! Gud använder oss när vi minst anar det! Så stå upp för din tro och för Gud, för Han vet att det inte är lätt och vi vet att Han aldrig lämnar oss! 
 
Ha de bra! :) 
Gud, Wow, använda, dig, mig, respons, samhället,

Kommentera

Publiceras ej